بررسی‌های آنان نشان داد که متهم مذکور با راه‌اندازی یک صفحه جعلی اینستاگرامی، زنان متاهل را برای فروش، تعویض یا آبکاری طلاهایشان، فریب می‌دهد تا به خاطر حفظ آبرو از شکایت و پیگیری ماجرا صرف نظر کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازیکن سابق NBA به دلیل کلاهبرداری ۵ میلیون دلاری به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین بیش از ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند که دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در سال جاری ۵ باند کلاهبرداری دستگیر کردیم که مبدا آنها در زندان بود. این افراد در تماس با شهروندان و درخواست اطلاعات فرد و جلب اعتماد کلاهبرداری می‌کردند.
قوه قضائیه اعلام کرد: پیمان گلوانی با اتهام کلاهبرداری در زندان بوده و در بیمارستان و به علت بیماری خونی فوت کرده است.
اعضای باندی که به روش اعلام برنده شدن در برنامه رادیویی، از بیش از ۳۰۰ نفر ۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند.
۹ زن با حضور در اداره پلیس از این مرد شیطان صفت که با نقش پردازی و با تهدید دست به اقدام شوم و کلاهبرداری زده بود شکایت کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه‌های این مرد در دستور کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
متهم از چند مرد نیز به بهانه گرفتن وام‌های سود پایین نیز پول گرفته است و در شهر‌های گیلان، مشهد و شیراز زنان را هدف نیت شوم خود قرار داده است.
لیلا کریمی خواهر علی کریمی به دلیل امضای چک‌های برادرش در زندان به سر می‌برد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان اضافه کرد: شاکی پس از واریز وجه به حساب، نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده بود بلکه آگهی‌دهنده از پاسخ به تماس‌های وی خودداری و آگهی خود در سایت دیوار را نیز حذف کرده بود.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان اضافه کرد: شاکی پس از واریز وجه به حساب، نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده بود بلکه آگهی‌دهنده از پاسخ به تماس‌های وی خودداری و آگهی خود در سایت دیوار را نیز حذف کرده بود.
بررسی‌ها نشان داد سردسته اصلی این شبکه موریانه‌ای در داخل زندان بود و از همان چهاردیواری بسته اعضای باند را هدایت می‌کرد. بدین ترتیب تحقیقات از او برای دستیابی به دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
زمان برگزاری دادگاه شکیرا، همسر سابق پیکه، به اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی ۱۴.۵ میلیون یورویی مشخص شد.
قهرمان سه دوره تنیس ویمبلدون که به دلیل کلاهبرداری در بریتانیا زندانی شده و پس از هشت ماه با حکم آزادی مشروط به آلمان دیپورت شده، در مصاحبه تلویزیونی آلمان توضیح داد که تجربه زندان او را باهوش‌تر و خاکی‌تر کرده است.
سرکلانتر شمال پایتخت اعلام کرد: اخیرا تعدادی از افراد سودجو تحت عنوان حمل اثاثیه منزل با سوءاستفاده از برند‌های معروف باربری تعدادی شماره فیک را در فضای مجازی قرار می‌دهند که پس از تماس شهروندان، افراد کلاهبردار برای حمل اثاثیه مراجعه می‌کنند. وی افزود: کلاهبرداران کار‌هایی از قبیل درخواست مبالغ زیادی از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان می‌کنند، بسیاری از اموال را به سرقت می‌برند و در بعضی از موارد قصد تجاوز به ناموس مردم را داشته‌اند.
امروزه سوءاستفاده و کلاهبرداری از حساب‌های بانکی به شیوه‌های متداول رواج پیدا کرده و افراد سودجو در کمین هستند؛ بنابراین در زمان استفاده از خودپرداز‌ها مراقب باشید.
متهم گفت: از بچگی دوست داشتم دکتر شوم، اما نتوانستم درس بخوانم. البته همیشه مطالب پزشکی را در اینترنت می‌خواندم. این شگرد را هم در فضای مجازی یاد گرفتم و در یک فیلم دیدم مردی خودش را دکتر معرفی کرده بود و با وعده ازدواج به دختران و زنان جوان کلاهبرداری می‌کرد.
الیزابت هولمز در سال ۲۰۱۴ وقتی ۳۰ ساله بود، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیا شناخته می‌شد. او از دانشگاه استنفورد بیرون آمد و شرکتی به نام «ترانوس» را ساخت که به‌خاطر نوآوری‌های انقلابی در زمینه تشخیص بیماری‌ها، ارزش آن خیلی زود به ۹ میلیارد دلار رسید. هولمز ژانویه ۲۰۲۲ توسط هیئت منصفه‌ای در کالیفرنیا به اتهام چهار فقره کلاهبرداری محکوم شد. البته اتهامات دیگری هم علیه او مطرح بود که بنیان‌گذار ترانوس از آن‌ها تبرئه شد، اما حالا رأی دادگاه نهایی شده و هولمز باید ۱۱ سال و سه ماه حبس را پشت سر بگذارند.
یک زن میلیارد معروف آمریکایی به جرم کلاهبرداری به پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار جریمه و ۱۱ سال زندان محکوم شده است.
اکثر شاکیان این پرونده در فضای مجازی با دکتر قلابی آشنا شده بودند. آن‌ها برای انجام عمل زیبایی مثلا دندان یا زیبایی‌های دیگر راهی کلینیک این مجرم می‌شدند. با این حال هیچکدام از آن‌ها موفق به ورود به داخل کلینیک نمی‌شدند و دکتر قلابی هرکدام را به بهانه‌ای از این کلینیک دور می‌کرد. بعد از آن‌هم با وعده ازدواج و سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.
متهم با جعل عنوان پزشک زیبایی و با ادعای داشتن مطبی مجلل در غرب تهران، اعتماد این زنان را جلب کرده و از آنان خواسته تا در ایجاد یک مطب و کلینیک زیبایی با او شریک شوند و از این طریق مقادیری را از شاکیان کلاهبرداری کرده است.
یکی از صفحات مجازی خارجی در اینستاگرام با کلاهبرداری مدعی شده برای نجات زنان ایرانی و پایان دادن به فعالیت نیروهای نظامی ایران به ۳۰ هزار دلار نیاز دارد!
رئیس پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، مرد جوان با چرب‌زبانی، مهاجرت به کشور‌های اروپایی و وعده‌های دروغین ازدواج، از ۴ زن به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و نا پدید شده است.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری شخصی که از زنان با وعده ازدواج و مهاجرت به کشورهای اروپایی کلاهبرداری می‌کرد خبر داد و گفت: مال باختگان متهم را شناسایی کنند.
شوهرکشی، کلاهبرداری و سرقت‌های بزرگ جزو جرایمی قرار گرفته‌اند که مجرم زن در میان‌شان افزایش یافته. درواقع باید گفت درآمد ناچیز، سرپرستی فرزندان و نداشتن مهارت‌های زندگی بخشی از عواملی‌اند که زمینه وقوع جرایمی را فراهم می‌آورند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ